نوشته: فضائل امیرالمومنین علیه السلام از زبان مبارک آقا رسول الله صلی الله علیه و آله

فضائل امیرالمؤمنین علیه السلام از زبان مبارک آقا رسول الله صلی الله علیه و آله : خداوند تبارک و تعالی فضائلی برای برادرم علی بن ابی طالب قرار داده است که غیر خودش کسی قادر به شمارش آنها نیست !
پس هر کس فضیلتی از فضائل او را یاد کند در حالیکه به آن اقرار و باور داشته باشد خدا گناهان گذشته و آینده او را میامرزد و هر کس فضیلتی از فضائل علی را بنویسد تا زمانیکه از آن نوشته اثری باقیست پیوسته همه فرشتگان برای او استغفار می کنند و هر کس فضیلتی از فضائل او را گوش کند خداوند گناهانی که از طریق گوش کسب کرده را میامرزد و هر کس فضائل او را در متن و نوشته ای ببیند خداوند گناهانی که از طریق چشم کسب کرده را میامرزد سپس حضرت رسول ص فرمودند نگاه کردن به علی بن ابی طالب عبادت است ذکر و یاد او عبادت است و خداوند ایمان بندگانش را نمی پذیرد مگر بواسطه ولایت او و برائت از دشمنانش !
امالی صدوق صفحه 138

از رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت شده که روزی آن حضرت به علی بن ابی طالب نگاه می کردند در حالیکه عده ای از اصحاب اطراف او نشسته بودند و فرمودند هر کس دوست دارد به یوسف نظر کند در زیبایی و جمالش و به ابراهیم بنگرد در سخائش و به سلیمان نگاه کند در بهجت و سرورش و داوود را ببیند در قوتش پس باید به این (اشاره به مولی) نظر کند !
روضة الواعظين جلد 1 صفحه 128

رسول خدا ص فرمودند …هر کس قصد دارد به حضرت آدم نگاه کند در علمش و به نوح در فهمش و به ابراهیم در حلمش و به یحیی بن ذکریا در زهدش و به موسی بن عمران ….پس باید نظر کند به علی بن ابی طالب !
حق علی بر مردم مانند حق پدر است بر فرزندش !
یا علی به تو سه امتیاز داده شده که به احدی داده نشده : پدر زنی مانند من همسری مانند فاطمه و فرزندانی مانند حسن و حسین به تو داده شده که به کس دیگری مثل آنها داده نشده است !
خداوند عزوجل انسانی بر تر و با کرامت تر از من نیافریده است امیرالمؤمنین عرض کرد یا رسول الله شما برتر هستید یا جبرائیل ! حضرت رسول فرمودند یا علی خدای تبارک و تعالی انبیاء و مرسلین را بر فرشتگان مقرب خود ( از جمله جبرائیل ) برتری بخشید و من را بر جمیع انبیاء و مرسلین برتری داد و این برتری بعد از من متعلق به تو و امامان بعد از تو است ،
و همه ملائکه و فرشتگان خادمین ما و خادمین دوست داران ما هستند !
یا علی اگر ما نبودیم خداوند آدم و حوا را نمی آفرید بهشت و جهنم را نمی آفرید و نه آسمان و زمین را می آفرید !
عیون اخبار الرضا جلد 1صفحه 262
بحارالانوار جلد 26 صفحه 338

پاسخ بدهید

x

حتما ببینید

نوشته: شهادت حضرت حمزه سید الشهدا و حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام تسلیت باد

اینجاست خاک ری وَ ملقب به کربلاست خیلی گران تمام شده ، مُلک خون بهاست ...