وصیتهای حضرت زهرا سلام الله علیها به امیرالمومنین علیه السلام

وصیتهای حضرت زهرا سلام الله علیها به امیرالمومنین علیه السلام

حضرت زهرا (علیها السلام)  در ساعات آخر زندگانی خویش با امام علی (ع) رازی را افشا کرد ، و از لحظه های وفات خویش خبر داد : ( ای ابالحسن ! در همین ساعت به خواب رفته بودم ، محبوبم ، رسول خدا را در قصری از مروارید سفید دیدم ، چون مراد دید ، فرمود : دخترم ! به نزد من بشتاب که سخت مشتاق توام ، پاسخ دادم : سوگند به خدا ، اشتیاق من برای زیارت شما شدیدتر است ، در این هنگام پدرم فرمود : تو امشب در پیش ما خواهی بود ، رسول خدا آن چه وعده دهد ، راست است و به آن چه عهد و پیمان بندد وفا می کند.

فرهنگ سخنان حضرت فاطمه علیها السلام (تالیف محمد دشتی) صفحه 198 ، کتاب عوالم جلد 11 صفحه 491 ، و بحارالانوار جلد 43 صفحه 179 حدیث 15

وصیت به قرآن خواندن در شب اوّل مرگ

حضرت زهرا (علیها السلام) در کلمات ارزشمند دیگری به امام علی (علیه السلام) وصیت کرد که : (وقتی من وفات کردم ، تو غسل و کفن مرا به عهده گیر و بر من نماز بگزار و مرا درون قبر قرار ده ، دفنم کن و سنگ قبر را بر روی قبرم گذار و خاک بر آن ریز و آن را هماهنگ نما.آنگاه بالای سرم روبروی من بنشین ، و زیاد قرآن بخوان و دعا کن ، زیرا در چنین لحظه هایی ، میت به اُنس گرفتن با زندگان محتاج است.من تو را به خدا می سپارم و درباره ی فرزندانم سفارش به نیکوکاری دارم.

فرهنگ سخنان حضرت فاطمه علیها السلام (تالیف محمد دشتی) صفحه 270 ، بحارالانوار جلد 79 صفحه 27 ، و مصباح الانوار

وصیت به عدم شرکت ظالمان در مراسم تدفین

حضرت زهرا (علیها السلام) خطاب به امیرالمومنین علی (ع) فرمود : تو را وصیت می کنم که هیچ کس از آنان که به من ظلم کرده اند و حق مرا غصب نمودند ، نباید در تشییع جنازه ی من شرکت کنند ، زیرا آنها دشمنان من و دشمنان رسول خدا (ص) می باشند ؛ و اجازه نده که فردی از آنها و پیروانشان بر من نماز بگزارد ، مرا شب دفن کن ، آن هنگام که چشم ها آرام گرفته و دیده ها به خواب فرو رفته باشند.

فرهنگ سخنان حضرت فاطمه علیها السلام (تالیف محمد دشتی) صفحه 273 ، بحارالانوار جلد 43 صفحه 209 ، علل الشرایع جلد 1 صفحه 188 و احتجاج صفحه 59

پاسخ بدهید

x

حتما ببینید

صوت: قرائت زیارت عاشورا حاج مهدی عسگری و دعای ندبه حاج امیر کاتوزیان جمعه ۷ تیر ماه